Quote of the Day

Every true genius is bound to be naive.
Friedrich Schiller

A letter from the heart.....

Love all of you who are still supporting me, thanks a million.


Tuesday, September 14, 2010

cerite hari raye dengan baju yang masih under renovation.

Hari raye..... macam biase lah. Hari last puase mesti penat tak terhingga dek kerana nak beraye besok. Kena kemas umah lahh, maklumlah rumah dikemas setahun sekali. Baru thrill. Kan? Masak kuah kacang, tumbuk kacang, buat nasi bukhari. Hmmmmmmm..... kalau aku ade family sendiri agak2 ape yang aku buat?? Beli je tak?? Hahahahhaa

Lepas semayang raye salam2 mintak duit raye. Confirm laa aku tak dapat kan? Pastu sambung makan sikit kemas2 barang masuk kete, jalan balik kampung. Biasenye memang balik raye dekat Kelantan. It usually take 7-8 hours driving termasuk berhenti berak kencing makan isi minyak. Aktiviti dalam kereta, makan makanan tak berkhasiat, disertai dengan paluan lagu ke gegendang telinga. Masing2 sumbat earphone ok?

Paling tak pun borak2 versi perli memerli.

Ok, spent my last 4 days di kampung yang tengahari panas macam sauna. Yang malam sejuk macam ade aircond. Bile hujan macam rase nak tercabut je satu rumah. Fuh. Belum cakap lah setiap malam pasang ubat nyamuk. Ape lagi aktiviti di kampung memang seharian duduk bilik tido. Tak pun bangun makan, and then sambung tido balik. Sekian terima kasih.

Sedangkan setiap tahun aku balik kampung tapi kampung tu terase asing bagi aku. Mungkin aku tak menerima kampung itu seadanya?

Oleh sebab 4 hari berlalu dengan pembaziran, so renovation baju aku tu masih belum2 siap. Target date mungkin sebelum hari Sabtu, boleh aku melaram time family Paeng datang nanti. Walaupun nampak di mata kasar bengkang bengkok. Tapi tengoklah dengan mata halus bahawa aku mampu. Keh keh keh.

Gambar tak de sebagai bukti sebab laptop takde bluetooth. Sungguh outdated.



Sent via Laptop Izzah from Wi-Fi

No comments:

Post a Comment